140 שנה להסתלקותו: ציונו של מייסד תנועת המוסר חודש

שלמה ריזל No Comments on 140 שנה להסתלקותו: ציונו של מייסד תנועת המוסר חודש

לקראת 140 שנים להסתלקותו, הושלמה בניית האוהל על קברו של מייסד תנועת המוסר מרן רבי ישראל סלנטר זצוק"ל בבית החיים היהודי העתיק שנמצא במרכז העיר קלינינגרד – קניגסברג | כך זה נראה

12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקהילה היהודית בעיר קלינינגרד, שיודעת תנופה גדולה בשנים האחרונות, מתכוננת לקראת יום ההילולא המאה וארבעים של מייסד תנועת המוסר מרן גאון ישראל רבי ישראל סלנטר זצוק"ל, שאת ישיבתו הקים בעיר קובנה הסמוכה, ובערוב ימיו התגורר בעיר קניגסברג, בה נסתלק לבית עולמו ונטמן בבית העלמין שבה. העיר קניגסברג הייתה נתונה אז תחת השלטון גרמניה, ועם סיום מלחמת העולם השנייה היא סופחה לברית המועצות וקיבלה את השם "קלינינגרד", וכיום היא מובלעת רוסית באירופה בין פולין וליטא, על חוף הים הבלטי. 
מדי שנה, פוקדים יהודי העיר ביום ההילולא את הציון הקדוש, לתפילה ולהדלקת נרות, וזאת למרות הקור העז השורר במקום בתקופה זו בשנה. ביוזמת שליח חב"ד בקלינינגרד, הרב אברהם ברוך דייטש, הוקם מבנה קבע מעל הציון, תחת פיקוחו של הרב ישראל מאיר גבאי יו"ר 'אוהלי צדיקים', ובהשתדלות נכדו הנגיד הרב ראובן דסלר מארה"ב, התומך בין השאר גם בפעילות בית חב"ד בעיר.
לקראת ההילולא ה-140 שיחול ביום כ"ה בשבט הקרוב, הגיעה אל המקום משלחת נרחבת, בראשות השליח הרב דייטש וראש הקהל מר אליעזר פליטמן, כדי לבדוק את תנאי המקום, לסיים את השיפוצים האחרונים בתוך האוהל, ולתכנן כראוי את הגעת המתפללים ממקומות שונים בעולם, המתעתדים להגיע ליום ההילולא, והם ייהנו מקבלת פנים על ידי רב העיר הרב דוד שוועדיק וראשי הקהילה היהודית, וכן תפילות וסעודות בבית הכנסת הגדול במרכז העיר, שהיא אחת הערים היפות ברוסיה עם היסטוריה יהודית מפוארת, ופעילות רבה הנערכת בה מדי יום ביומו על-ידי בית חב"ד ופעיליו המסורים. 
 
צילום: בית חב"ד קלינינגרד


0 תגובות